Škola a to už i ta základní, nás ovlivnila na celý život. Někdo má z této doby pozitivní myšlenky, někdo naopak negativní. Za našich dob byla výuka dost odlišná od té dnešní a učitelé byli mnohem přísnější, někteří, jakoby snad ani neměli rádi děti a do školy si přišli léčit své mindráky. Byli také učitelé a přiznejme si to, kteří byli opravdu zlí, a my jsme se jich báli, dokázali to, že jsme do školy chodili neradi a na jejich hodiny jsme chodili s panickou hrůzou a tím, co si zas na nás přichystají. Proto když přišla možnost vzdělávání svých dětí doma, nejeden rodič za to byl rád. Každé dítě má své tempo učení. Někomu trvá vypracovat úlohu déle a někdo ji má hotovou velmi rychle a tím se dostává do jasné nevýhody.
Po zbytek času se pak nudí a neví, co má dělat. Jeho soustředěnost je ta tam a ve škole ho to přestává bavit. Není také dobré, aby děti v první třídě měly sedět jednu celou vyučovací hodinu nad jednou věcí, ale určitě by to chtělo aktivity střídat. Někdy máte štěstí na dobrého učitele, může se ale stát že narazíte a tady začíná být problém. Nacházíme se v době, kdy je dětí, kteří přicházejí do první třídy velmi mnoho a tak není výjimkou, že jich je ve třídě i 30. Můžete své dítě dát do skvělé školy, ale ono to není bohužel o té škole, ale o konkrétním učiteli a tak si těžko vyberete to, co je pro vaše dítě nejlepší. Navíc jsou školy tak přeplněné, že budete rádi, když u zápisu vaše dítě uspěje a bude moci nastoupit do první třídy v první škole, kam jej přihlásíte.
Proto také začíná být spousta rodičů pro, aby mohli své děti vzdělávat sami. Oni totiž velmi dobře vědí, jaké tempo mají dětem nasadit, jak udržet jejich pozornost a dokonce mohou také sami výuku korigovat. Nemusejí svým dětem dávat známky a v jejich režii je, jestli bude učení formou hry, nebo jestli se děti budou učit tak, jako ve škole. Je jedno, v kolik hodin do školy vstanou, nikdo je nebude hubovat za to, že přijdou o 10 minut později a že si vlastně jen proto, aby stihly vyučování včas, nevyčistily zuby.